21 Haziran 2024 Cuma

İyi olmak

İyilik ve kötülük sabit kavramlar değil, zamana duruma koşullara göre değişebiliyorlar. Fakat Sait Faik ne kadar güzel ve doğru tanımlamış: “İyi insan, pişman olan insandır.”

Foto belki alakasız ama ne bileyim, Türk sinemasının gelmiş geçmiş en güzel filmi olduğunu düşünüyorum.. Neşeli Günler, 1978. 

20 Haziran 2024 Perşembe

Sevgili Parov;

(Ya da Marcus). Siz Avusturyalılar iyi elektonik müzik yapıyorsunuz. Sen oldun 49, ben oldum 45, hâlâ dinletiyorsun, hâlâ dinliyorum. 

Bir sorum olacak; hani bir an gelir ve o âna dek (herkes gibi senin de) ortamlardaki en iyi müzik zevkine sahip olan kişi olduğun idefixin yerle bir olur ve kendini çağın gerisinde, gençlerin müziğini anlamaz halde buluverirsin ya. İşte o an, yaşlandığını anladığın andır. Anlayamazsan bunu, müzik yıldan yıla kötüye gidiyor der, eskilerle birlikte günden güne eskirsin ;)

Soracağım şu ki; işte o an diyorum, önüne geçilebilir bir durum mudur yoksa kulak yaşlılığına bağlı olarak, biyolojik bir kaçınılmaz son mudur? İkincisi geçerliyse, yapılacak bir şey yok (müzisyensen, belki elâleme madara olacağın o son albümü yapmamayı başarırsın) ama ilki geçerliyse, hâlâ umut var demektir. 

Ne düşünüyorsun bu konuda, Parov?

19 Haziran 2024 Çarşamba

Futbol vesaire

Akşamki maçı izlemeye arkadaşlar gelecek. 7 ve 45 yaşlarında iki gruptan mütevekkil bir sürü oğlan çocuğu; şimdi bunlara bir sürü atıştırmalık lâzım diyerek şunları yapıyorum:


Şimdi çıktılar fırından. Daha üstleri süslenecek. Bir tane de top şeklinde kurabiye yaptım mı tamamdır :)) Oğlanları mutlu ettik. Biz kızlara da kokteyl ve mokteyller.. ve bolca sabır.

Bakalım futbol gerçekten de 11 kişinin bir topun peşinde 90dk koşturduğu ve sonunda Almanların şampiyon olduğu bir spor muymuş (son yıllarda değil çünkü), göreceğiz.. :P

18 Haziran 2024 Salı

Bağlanmak

Bugün terapistime bazı travmaları anlatırken, çok sevdiğim herkesin ya ölmesi ya da aslında aynı şey gibi geliyor bana ama beni terk edip gitmesi mevzuuna gelince, biraz da derine dalınca ve kimseye anlatmadığım bazı şeyleri anlatabilince, adamcağız oflayıp poflayıp seansın sonunda da bana “bunları benimle paylaştığın için teşekkür ederim” dedi! Ben de “valla ne işe yarayacak tam bilmiyorum” dedikten sonra, “ama bana anlatabilecek güvenli ortamı verdiğin için ben teşekkür ederim” dedim! Biraz sanki profesyonel bir an değildi bu, ama insanîydi…..

Bir de aklımda şu dönüp durdu: “Eğer yalnızlığı çok seversek, bir gün o da çekip gider mi?” diyor ya Oğuz Atay…… Biraz ironi işte, trajedilerin ortasında..

Fakat ara sıra şunu düşünüyorum: Bu adamcağıza da bağlanırsam, yaşı başı da hayli var, terapinin ortasında ölüp gider mi..

17 Haziran 2024 Pazartesi

Yaz köşesi

Yüksek sesle oku bence bu postu ;))

Bu köşe yaz köşesi, bu köşe kış köşesi, ortasında su şişesi.

Yaz köşemi çok seviyorum, sağolsun salıncağını bana hediye eden cağnım B.

Limonataya farklı ve çok hoş bir renk vermek için, klasik (elbette naneli) limonatayı yapıp içine bir damla reyhan suyu damlatıyorum.. Buzluğa damlatıp eflatun buzlar da yapabilirsin. Ufacık bir de yenilebilir çiçek içine, dekorasyon olarak.. Efsane oluyor, tavsiye ederim!

Photo by Anima Visual on Unsplash

16 Haziran 2024 Pazar

Yılın projesinde 2. aşama

Üç senedir yılmadan yetiştirmeye çalıştığım ve üç senedir filiz vermesini dâhi başaramadığım akşamsefası projemde ilk aşamayı (197 tohumu tek tek ektiğim çimlendirme kabı), Nisan ortası itibarıyla, şurada yazmıştım.

Bugün bu 197 tohumdan çimlenip filizlenen sadece 33 tanecik bitkiciği çimlenme kabından bir çorba kaşığıyla çıkartıp dikkatlice saksıya diktim. 

Saksıda da büyümeye devam ederlerse, üçüncü aşamada (ilk kışı belki saksıda geçirirler, bilmiyorum) bahçeye dikeceğim. Almanya’nın ilk (ve eşimin tüm ekosistemi bozacağımı iddia ettiği) akşamsefaları olacaklar :) İnat ettim!

15 Haziran 2024 Cumartesi

The killer

David Fincher filmi.

Tilda Swinton her zamanki gibi büyüleyici olmasının yanısıra, filmin kilit noktasını da belirliyor. 

Çok iyi film. İzle bence.

Sonra da şunu okursun.

14 Haziran 2024 Cuma

Tam anda

Fırında akşamki buluşma için yapılan muffinler tatlı tatlı kabarıyor, bir kapta kesilmiş ve dekor için hazırlanmış mis gibi çilek ve krema kokusu tüm evi usul usul sarıyor. Onların pişmesini beklerken annemin ördüğü rengarenk battaniyeye sarınıp (havamız 14 derece) koltuğa kıvrılıyor ve sakin sakin kitabımı okuyorum.

Huzur, sakinlik ve denge tam olarak bu..

Şu an buradan başka hiçbir yerde ve kendimden başka kimseyle olmak istemiyorum.. 

Bu ânı ve bu fark edişi unutmamalı. 

14.6.24 Cuma saat 10.46.

13 Haziran 2024 Perşembe

Çarpıtmak

Bazen düşünür ve yazarlara atfedilmiş bir takım kişisel gelişim odaklı sözler oluyor. Biraz düşünülse, yahu bu adam / kadın bunu söylemiş olamaz, tüm yaşam felsefesine aykırı diyebileceğiz. Ama işte bir deli bir kuyuya bir taş atıyor, kırk akıllı çıkartamıyor..

Borges, bu durumun maalesef bilinen en büyük mağduru.. Ama geçenlerde bir blogta yine böyle yanlış bir atıf gördüm, çok nadir girdiğim bir blog olduğu için sessiz kaldım, fakat içim de içimi yedi. Atfın yakıştırıldığı yazarı çok severim ve iyi tanırım, mümkün değil bu sözün ona ait olması.. Ama söylesem ne olacak, alt tarafı bir blog yazısı..

Fakat alt tarafı blog, instagram, sosyal medya derken derken sanırım “gerçek” olanı hızla kaybediyoruz ve bu bilgi çağı neslinin son üyelerinden biri olarak beni gerçekten korkutuyor..

Sanırım evdeki o Meydan Larousse türü, çoğu kilo olarak kapıtçılara satılan, dededen kalma ansiklopedi ve kitapları, canımız pahasına korumamız gerekiyor.. Günün birinde gerçek kalmadığında başvurmak üzere..

Bilgi..

12 Haziran 2024 Çarşamba

Delirtir mi, bayıltır mı?

Bu adamın sakinliği ve rahatlığı :))

Bu burnum düşse eğilip alamam hallerine, eskiden olsa, ayyyhiç gelemem derdim ama şimdi bildiğin koşturmaca içinde yaşarken, bu adamın bu rahatlığını kıskanıyorum, nasıl olunur bu? Huy mudur, karakter midir, öğrenilir mi, içten mi gelir? Kendim için istiyorum bu huyu, yoksa yakınımda istemem allah korusun, delirtir beni böyleleri..... Hele trafikte, devlet işinde... Oy.

Peki sen? Böyle rahat ve umursamas tipler seni delirtir mi, yoksa bayılır mısın? :)) 


Tatlı da kerata, sevimli..