28 Mayıs 2024 Salı

Pişmanlık

Yaşları 70 ila 90 arası değişen bir grup insana soruyor araştırmacı, "hayatta en çok neye pişmansınız ya da bir defa daha yaşasanız neyi farklı yapardınız" diye. Çoğunluk "daha sakin, koşturmadan ve kafama herşeyi takmadan yaşardım" diyor ve ekliyor "daha nazik, daha sevecen, daha müsamahakâr bir insan olmadığıma pişmanım".

Bilmem yani, ben belgeselin yalancısıyım......

Dün arabayla giderken gözüme iki saniyelik bir an çarptı, unutamıyorum. Yaşlı bir kadın, daha da yaşlı ve tekerlekli sandalyaede oturan bir başka kadının pamuk beyazı saçlarını okşadı.. O andaki sevecenlik, ne bileyim, burnumu sızlattı çünkü böyle bir şeyi çok sık görmüyorum son yıllarda.. Doğrusu bu ya, ben de pek göstermez oldum galiba. 

Evet, daha nazik, daha sevecen, daha müsamahakâr olmalıyım (karşılığını beklemeksizin).