21 Mayıs 2024 Salı

Trajik üçlü - 1

Gecenin ya da sabahın 01.25’i. İlaç saatini (03.00) beklerken, bana güç vermesi için Frankl’ın İnsanın Anlam Arayışı’nın 84 baskısına eklenen son bölümünü kim bilir kaçıncıya karıştırıyorum. Bu bölüm hayatın zor anlarında bana hep destek olmuş, saçımı okşamıştır.

İnsan yaşamındaki üç trajediden söz eder kitap boyunca Frankl. Acı / ağrı deneyimi, suçluluk hissi ve ölüm korkusudur bu üçlü. Kısaca, hepsinden kurtulmanın tek yolu, hepsini yaşamak ve kabullenmektir der. Acı ve ağrı korkusunun üstüne gidip onunla yüzleşmek ve acıdan büyümek, suçluluk hissine neden olan suçun cezasını çekmek ve devam etmek, ölüm korkusunu ise zaten ölmüşsün ve bu sana verilmiş ikinci bir şansmış gibi yaşayarak hayatını, o şekilde aşmak.. Yani yaşamak ve devam etmek.

Yarın beni ilk büyük sınav bekliyor. Hazır değilim. Çalışmadığım, lütfedip kitabını bile almadığım yer.. Bunca senedir kaçındığım, yüzleşmek istemediğim yer. 

Çok korkuyorum.

Fakat eğer sağ çıkarsam bu acıdan, bir adım daha büyüyeceğim. Belki buna odaklanmalıyım. 

Oysa Mayıs güneşi altında 
hayat, bildiği gibi devam ediyor.