27 Haziran 2022 Pazartesi

Ne kitapsız ne kedisiz

Foto: @miedzyscianami - borrowed ;) from @bookstagramgold 

“Okur kitabı arar ama, kitabın da okuru bulduğunu ben çok gördüm. Açıklanabilir bir şey söylemiyorum belki.

..

Kimi zaman alındıktan yıllar sonra okunabiliyor bir kitap. Şimdi, aldıktan otuz, hatta kırk yıl sonra okuduğum kitaplardan söz edebiliyorum. İşin tuhafı, bu okumaların hemen hemen hiçbiri ‘geç kalmışlık’ duygusu vermedi bana. Tersine, ancak kırkına ellisine geldiğinde okunması gereken kitaplar hiç de az değilmiş diye düşündüğüm çok oldu. ‘Birçok kitabın, yazar kaç yaşında yazmışsa o yaşta okunması galiba pek yerinde olur.’ dedim sık sık.”

diyor, Bilge Karasu.

İyi de, ya ömür yetmezse?

Daha doğrusu, henüz yazılmamış ve okumaya da ömrümün yetmeyeceği, gelecekteki muhteşem kitapları düşündükçe.. 

Photo: @lulumoonowlbooks - borrowed from @mybookgram