22 Ağustos 2023 Salı

Masumiyet müzesi 1: Bu duvar taşları

Hayatımıza ait bir envanter yapabilsek, hani şu Orhan Pamuk’un Masumiyet Müzesi’ndeki gibi, aslında son derece sıradan görünen ama bizim için çok büyük anlamı olan nesneleri bir araya getirebilsek, enfes olmaz mıydı?

Ben bu işe girişiyorum. Seversen, istersen sen de yap..

Bu fikri birkaç sene önce ilk defa aklıma getiren nesne olduğu için, bu duvar taşlarıyla başlamak istiyorum.


Bu bölgede 1970’lerde yapılan istisnasız her evin balkon ya da çevre duvarında bu güzel, desenli beton bloklar vardı. Bizim evimizin de tek orijinal kalan küçük kamelyasında hâlâ bulunuyor. Evin geri kalanı her tadilatta daha başka malzemelerle güçlendirildi ama ben bu beton bloklardaki doğal, zarif ve ince güzelliği hiçbirinde bulamadım. Bu nedenledir ki; bu blokları nerede görsem zamanda yolculuk yapıyor o eski güzel hatıralara kapılıp, hayaller arasında kayboluyorum. 

Evet benden bir masumiyet müzesi kalacaksa geriye, bir tanecik olsun bu beton bloklardan da sergilenmeli mutlaka!