25 Ağustos 2023 Cuma

Olmak’lar

Zeynep Merdan’ın dün bloğunda da paylaştığı, Lacivert Dergi’nin Narsisizm üzerine ayırılmış Temmuz sayısında yer alan şu yazısı, güzel bir derleme. Tavsiye ederim. 

Mesleki ve insanî anlamda sık düşündüğüm konular. Sonuçta hepimiz - bir sosyal medya uyumsuzu olarak ben de - sanallık / gerçeklik arasındaki okyanusta çırpınıp duruyoruz. Bir insanın gerçekte olduğu kişi ile sanal dünyadaki aksi (yazıda da dendiği gibi “olmak istediği kişi”) arasındaki fark açıldıkça, ben ondan uzaklaşmayı tercih ediyorum. Çünkü aklım karışıyor, o mu bu mu doğru ve gerçek, benim gibi gerçeği ve yalnızca gerçeği kabul eden insanlar için zor. 

Ya göründüğün gibi ol. Ya da olduğun gibi görün.. Bu bu kadar zor mu?

Beni sevmezler, kabul etmezler’se derdin, belki de sosyal medya filtrelerinden ve yarattığın gerçek-ötesi tasvirlerden çok, sana kim olduğunu hatırlatacak bir gerçek dosta ya da akıl hocasına (ki genelde aynı anlama gelir) ihtiyacın vardır?