10 Kasım 2023 Cuma

Enteresan yeni sporlar: Bossaball

"Ben spor yapmayı sevmiyorum" cümlesi oldum olası beni şaşırtmıştır. "Ben yemek yemeyi sevmiyorum" demek gibi bir şey çünkü. O kadar çok spor çeşidi var ki, illa ki birinden birini sever insan! Amne hizmeti bazında ara sıra "pek bilinmeyen sporları" tanıtayım mı?

Bugün misal alalım merceğimize Bossaball'ı:


2005 yılında İspanya'da bir grup çılgının buluşu bir spor dalı bu. Dedesi Voleybol, babası beach voleybolu diyebiliriz. Üçüncü kuşak voleybolgillerden. Bildiğiniz voleybola, yine bildiğiniz trampolin eklenmiş, böylece hop hop hoplama, yerçekimini yenme ve çok daha eğlenceli bir spor deneyimi edinme şansınız olmuş :) Genellikle üçer oyunculu iki takımla oynanıyor.

En güzel yanı da, Brezilya dövüş ve dans bileşimi sporlarından Capoeira'ya çok benziyor, müzik ve dans ve elbette Akdeniz kültürlerinin olmazsa olmazı "show off" yani gösteriş de işin içinde tabii. Bence çok eğlenceli duruyor ama sanırım 30+ için biraz "zor" :)))