11 Kasım 2023 Cumartesi

Okumamak

Zambra, romanlarından çok deneme ve eleştirileriyle beni kendine bağladı - şimdilik - belki birkaç roman sonra bu sözümü yalatır bana. Edebiyata ve okur olmaya benzer bir gözle bakıyoruz, kitaplara benzer bir merak ve susuzlukla koşuyoruz, birlikte "okumak ve yazmak aslında hiç benzemeyen, birbirinin zıttı olan davranışlar" diye düşünüyoruz ama ben onun "Şili'de dünyanın en eşitliksiz ülkesinde büyümüş olmak" deyimine "sen bir de..." diye cevaplar vermek istiyorum, çünkü Şili bir başkaldırı hikayesi yine de... Oysa... Neyse.

"Okumamak" muhteşem bir denemeler bütünü, yazmak ile ilgileniyorsan ve bu büyülü uğraşı yazarların gözünden anlamaya çalışmak ve yazarlığı eleştirmenliğinin - şimdilik, bence - bir adım gerisinden gelen Zambra'nın el feneriyle aydınlatılmış bir yoldan takip etmek istiyorsan, mutlaka edinmelisin. Şöyle söyleyeyim: Bitmesin istiyorum, daha doğrusu son zamanlarda okuduğum neredeyse her metni dijital okuduğum halde, birkaç kitabı "sonradan" mutlaka alıp kitaplığıma kazandırmak istiyor ve bu kitabın mutlaka onlardan biri olmasını umuyorum. Türkiye'deki çok kısıtlı zamanlarımda bakalım bulabilecek miyim bu kitabı..... ya da sen bulursan, haber verir misin?

Okumamak.... 

"Ben uzun romanları, yılın ilk gribi için sakladığımız, bizi evde kalıp kitap okumak üzere yılın ilk gribini icat etmek zorunda bırakanları daha çok seviyorum" ;) - Ben de, ama bunu yap(a)mayalı, hmmm, 10,5 sene oldu sanırım.

Foto: Alakasız. Veterinerde beklerken ve elimdeki kitaba dalmışken, sessiz, sakin, düzenli dış dünyanın güvenliğinde..