11 Kasım 2023 Cumartesi

Gece sürüşü

Otobanın bu yeni açılan kısmından gündüz yüzüne bile geçmeyi sevmiyorum ama bu gece geç saatte, oldukça ıssız, kapkaranlık ve kıvrımlı bu yoldayım işte.

Zifiri karanlığını, beş-on dakikada bir yanımdan 200+km hızla geçen arabaların gözalıcı farlarının kestiği, bu yeni ve tekinsiz otoyoldayım.

Yeniden.

Son iki yıldır, ayda bir adet olduğu üzre.

Yavaş ve güvenle gidilen yolun, tek başına, hızlı ve umarsız dönüşü.

Yol o kadar siyah ve o kadar ıssız ve o kadar tekinsiz ki, insana gaza basma ve bir an önce bu kısmı geride bırakma şevki veriyor. Ürpertici bir güvensizlik. Öyle ki, bir an önce geçmekve bitirmek için 160’la gidiyorum, 170’e yaklaştıkça hafif frenliyor, 160’ın altına düştüğümde, sıkıntıyla dikiz aynasını kontrol ediyorum. Arkam, önümden de zifiri karanlık. 

Yol yapım işaretleri bazı noktalarda hızı 80’e düşürmeyi önerdiğinde, 120’ye düşüyorum ve sanki güvenli bir şey yapmışım gibi bir aldanma yaşıyorum. O zaman aklıma sen geliyorsun işte.

Fırsat sunuldukça ve normal mesainin iki katı ödedikleri gece nöbetini tercih ettiğin için, haftanın en az dört gecesi sabaha karşı bu yoldan geçtiğini düşünüyorum. Seni, gece karası arabanın içinde, 80’le gidilmesi gereken yerlerde sakince 80’le giderken hayâl ediyorum. Arabada çaldığın şarkıya dek bildiğimi hissediyorum. 

Ya da o saatte tamamen boş olduğunu tahmin ettiğim bildiğim yolda hızını hiç düşürmeden, inadına 180 mi basıyorsun, bazen? O saatte kimsenin seni ve güvenliğini umursamadığını düşünerek ve karını ve üç çocuğunu ve iki kedini ve bir köpeğini hiç aklına getirmeyerek, aynen benim şu anda yaptığım gibi, yapayalnızken arabada, basıyor musun? Sırf kurulu bir düzene karşı gelmiş olmak için, sen de, benim gibi?

Bir dahakine sorayım bunu sana.. Unutmayayım.

Hamiş. Korktuğumu söyledim ama itiraf edeyim, yolun tam bu kısmını aslında çok seviyorum.. Bazen hiç bitmesin, saatlerce hayâl kurarak ve elektronik dinleyerek araba kullanayım istiyorum…. Özellikle böyle gecelerde.

Hamiş 2. Böyle geceler derken: kızıl Aurora (kutup) ışıkları bir süredir Bavyera’da gözlemleniyor..!