11 Ağustos 2022 Perşembe

Açık hava sinemaları

Çok güzel değil midir?

banff.de

Covid'e dek her yaz giderdim. Yere serecek battaniyemi, üzerime de hırkamı alır, son bir yılda yapılmış tüm seyahat belgesellerini, insana ve yaşamına dair alternatif yolların anlatıldığı belgeselleri, yabancı bir memlekete yerleşen ve orayı sadece tüketmek yerine kendinden bir şeyler sunabilen insanlara dair belgeselleri izlerdim.

Ben 10 senedir tv izlemeyi bıraktım (vakit kaybı olarak görüyorum) ve çok fazla film / dizi izleyen biri de değilim ama belgesel seviyorum. İnsan belgesellerini ilk sırada, sonra seyahat, sonra deniz, sonra teknoloji ve bilim, sonra da doğa belgeselleri diye de sıralayabilirim bu sevgimi. Tarih belgesellerini pek sevmem. Birkaçını sıralamak istedim ama hiçbiri gelmedi aklıma, "ennn"ler konusunda sorunluyum, bahsetmiştim.. Enn'ler listelerim yok hayatta. En sevdiğim yemeği bile sorsan, söyleyemem..

Fakat "en"son şunu izledim: Long Way Up. Charlie ile Ewan'ın yolculuklarının tamamını severek takip ettiğim için, 2020 yapımı bu belgeseli de çok severek izledim. Hele açık havada, hafif hafif üşüyerek yeniden izlemek ne hoş olurdu şimdi.......