8 Nisan 2022 Cuma

Beni ben yapan

Anthony Bourdain şef olma yoluna 9 yaşında yaşadığı bir deneyimden sonra girdiğini fark etmiş. O ânı tüm parlaklığıyla hatırlıyor ve tüm ayrıntılarıyla anlatıyor Kitchen Confidential’da. Aslında tüm hayat yolculuğunda aradığı, anlamaya ve çözmeye çalıştığı her şeyin de o andan kaynaklandığını hissettiriyor.

Peki seni sen yapan, o sanki insanın üstüne bir nurun indiği, o âna dek uykuda olduğunu ve birden içinde bir şeylerin filizlenmeye ve seni ileride olacağın kişiye “yontmaya” başladığı o “dokunuş”u hissettin mi sen de? Bana da oldu, belki o kadar “parıltılı” bir hayat adına değil ama kendi ufak “varoluş alanım” adına, hissettim ben de.. 3 yaşındaydım. Bir ara anlatırım belki; daha bir 10-15 senesi var sanıyorum, o ânın etkisini tam anlamak için, tüm resmi görmem gerekiyor.. Fakat, evet, var öyle bir dokunuş ânı.

Sanırım hepimize oluyor.. Düşün bir, bulacaksın  eminim.