4 Ağustos 2024 Pazar

Al sana mini distopya yazdım :)

Telefonlara bağımlı halimiz sizi de benim kadar korkutuyor mu? Şöyle bir şey duymuştum, kesin şehir efsanesi ama trajikomik bir yönü de var beni hem güldüren hem de ara sıra “doğru olabilirmi ki?!”diye ürküten :)) Ünlü kâhin Nostradamus bir çağı bitirip kıyametten önceki son ve en kötü çağı başlatacak olan Deccal’in geliş tarihini vermiş sözümona ve bu tarihte Steve Jobs Iphone’u ilk defa kamuoyuna tanıtmış :))) Bu komik bir karikatür tabii ama Akıllı telefon / Aptal insan çağının başladığını ve Yapay Zeka ile gitgide bindiğimiz dalı kesiyor oluşumuz gerçeğini inkar edemeyiz.. 

Ben şahsen Yapay Zeka’dan korkma aşamasını bıraktım çünkü önünü alabileceğimiz noktayı çoktan geçtik, açıkcası “komplo teorilerine” de hiiiç inanan biri olmadığım için, çok da fifi yani.. Yaşayıp göreceğiz fakat tek bir sorum var; Yapay Zeka tüm kişisel bilgilerimize, tercihlerimize ve anılarımıza hakim olduğunda (ki olacak, bunu yadsıyamayız) bize gelip “ey insan, seni dünya için zararlı buldum ama sana zarar vermek doğama aykırı, gel şöyle yapalım, vücudunu bir kapsülde uyutup zihnini hatıralarından oluşturduğumuz en mutlu olduğun zamana götürelim, ne dersin?” dese, söyle bana hayır diyecek gücü bulabilecek misin?

Ben bulabileceğimi sanmıyorum. Bir yanda tüm kaynakları kirlenmiş, berbat bir dünya gerçeği diğer yanda seçimim bir yaşam dönemine dönmek, fişim çekilene dek eskileri yad etmek.. Bence herkes evet der buna…. İnsanın sonu da böyle olacak gibime geliyor. Kapsüllerimizde hayatlarımızı tamamlayıp neslimizi yok edeceğiz… 

O zaman şu elimizdeki telefonları yavaşça yere bırakııııp, hâlâ yapabiliyorken doğanın, sevdiklerimizle geçirilen zamanın farkına varalım bence. Sence?