11 Kasım 2022 Cuma

Divit kalem

Dün yine Cem Adrian’ın yorumuyla "Sar Gelin"i dinlerken, sözlerinde geçtiğini fark ettim.

Divit kalemi bilmeyenler olabilir. Mürekkepli kalem ya da dolma kalemlerin bir önceki nesil atasıdır kendisi. Mürekkebi içine çeken dolma kalemlerden farkı, mürekkebi hokka ile kısa süreli tutabiliyor olmasıdır tabii. Günümüzde kaligrafi ile uğraşan arkadaşlar hâlâ kullanır, çünkü ucu çok daha hassastır ve bastırma şiddetine göre farklı kalınlıkta çizgiler elde edebilirsin. Farklı yapılardaki ve renklerdeki mürekkebi kısa süreli olarak çekip boşaltabilir, dolayısıyla tasarım yaparken daha hızlı ve efektif çalışabilirsin..

Nereden biliyorum bunları? Tasarımcılarla fazla içli dışlı olmanın yanısıra, bir de Almanya'da çocuklar ilkokulun ikinci sınıfından itibaren dolma kalem ve türevlerini kullanmak zorundalar. Neden? Emin değilim, tarz olsun diye belki, belki bu kalemlerin kültürünün korunması için, belki de hakikaten bu kalemlerden biriyle yazarken "gerçek bir şeyler yazıyormuş" gibi hissettiğin için.. 

Bu da bu yazıyı yazdıran:

Sar Gelin konusunda başka bir yazı da yazmıştım, biliyorum, bilinçli tekrar. bir şarkıdan döne döne kaç yazı çıkaracağım ben de merak ediyorum.. Özetle; Vazgeçemediklerimden ;)