11 Şubat 2022 Cuma

Melek meşe


Bu ağaç; ABD'nin Güney Carolina eyaletinde Charleston şehrinin sınırları içinde, Wikipedia'ya girmiş, özel bir ağaç. Melek Meşe, İngilizcesi Angel Oak. Ölmeden ziyaret etmek istediklerim arasında..

Bazı ağaçlara insanlar gibi bağlanıyorum. Ona da ilk görüşte bağlanacağımı biliyorum.

Dünyanın en yaşlı ağacı Lübnan'daki 5000 yaşındaki zeytin ağacıdır. Benim gördüğüm en yaşlı ağaçlar İsrail'deki 2000 yaşındaki zeytin ağaçları ve bizim ülkemizdeki asırlık çınarlar. Melek Meşe bunların yanında henüz genç sayılır, sadece 500 yaşında. Fakat onu özel kılan şu: Tek başına 1600m2'lik bir alana gölge veriyor..

Bu özel ağaç koruma altında, fakat evime çok yakın üç bebek meşe ağacı var ki, çocuklarım sürekli üzerine tırmanır, elleri ve ayaklarıyla sallanır, hoplar zıplarlar. Yaşadığım ülkenin doğaya verdiği değer nedeniyle, bu ağaçların çocuklarımla birlikte yaşlanacağına ve onların çocukluk hatıralarında yer alacağına emin olabiliyorum.. Bu çok güzel bir his.... Bu insana, ben gittikten çok sonra, bana dair yani benim sevdiklerime dair bir şeyler dünyada kalmaya devam edecek hissi veriyor. 

Çok sevdiğim diğer meşe ağacı fotoğrafları da bunlar:



Lousiana, Oak Tree Valley.