21 Şubat 2022 Pazartesi

Tuhaf şeyler

Bu sabah yürürken karşıma çıktı. Ne olduğunu bilemedim, denizin altında olsak sünger ya da resif diyeceğim ama denizin üstünde ve onbeş kilometre uzağındayız. Nedir bu? I-naturalist’e sordum, arı kovanı dedi terbiyesiz. Asla değil halbuki.. Organik bir yapısı var ama nedir çözemedim. Çapı 25-30cm!


Yürümeye devam ettim, bu sefer de bu çıktı karşıma. Peki bu nedir bilir misin? 


Bunu bildim işte! Biz çocukken futbol topu yapardık, tek kale ve beş çocuklu sokak arası maçlarda. Parçalanana dek oynardık. Aslen başka da hiçbir işe yaradığı yoktur.. Bu ağacın bir garip dev meyvesi işte, dışı sert ve bergamut gibi pütürlü.. Yenmez, kokmaz, fakat şahane futbol topu olur. EKLEME: Ekmekçi Kız’ım yazmış; Yalancı portakal ya da daha güzeli: Ayı elması’ymış adı ve 100gr meyvesi 1 litre kaynamış suda bekletilip günde 2 defa içilirse doğal tansiyon düşürücüymüş. Şırası tereyağla karıştırılıp merhem yapılıp yaralara sürülürmüş! Bak şu işe :)


Her zaman karşıma kalp çıkacak değil ya, bugün de tuhaf yuvarlaklar çıktı dedim ve sahile oturup bir sahlep söyledim ki o da ne:


Acelecilik etmişim.. :)