4 Ocak 2023 Çarşamba

Borderland

Haro Aso'nun mangasından uyarlanmış iki sezonluk Japon dizisi Alice in Borderland'ı dün gece bitirdim. Benim pek sevmediğim ama milyonların sevdiği Kore dizisi Squid Game'i andıran ama onun çok ötesine geçen bir kurgusu var. Oyunların bazılarını - özellikle matematik alanındakileri - anlamak bilişsel anlamda zorluyor insanı (bu güzel) ve oyunlar arası devam eden bir hikâye de var (bu son birkaç bölümde önem kazanıyor, nereye varacak bu iş diyor insan).

Çok dizi / film izleyebilen, daha doğrusu ekrana donuk donuk bakabilen biri değilim, dikkatim hızlı dağılıyor fakat bu diziyi iyi (uyumadan) takip ettiysem, sanırım dinamik bir dizi diyebiliriz. Tabii ki yine uzakdoğu oyunculuğunun hiç ama hiç sevmediğim abartılı oyunculuğuna ve "bu insanlar iletişim kurmayı bilmiyor sanırım" dedirten bir duygusal alışveriş kopukluğuna maruz kalsak da.. sevdim ve tavsiye ederim.

Ayrıca bu dizi beni Nijiro Murakami (Chishiya) ile tanıştırdı, büyük Murakamiler ailesi arasından sevdiğim ikinci Murakami oldu..

"To gain something, you need to lose something."