15 Ocak 2023 Pazar

Adım

Kuzenim 98'de Amerika'ya taşındıktan sonra, çocukluğumuzun geçtiği kasabaya ve anane-dedemizin evine bir daha adım atmak istemedi. "Zihnimde eski günler kalsın, üzerlerine yeni anılar binip de eskileri silmesin istiyorum" demişti. O zaman onu anlamamıştım. Oysa uzun bir süredir anlıyorum ve ben de İstanbul'a gelmekten aynı nedenle korkuyorum.

Dum. Ama bugün o adımı atacağım. Evet zor olacak ama ilk adımlar zaten hep zordur.. 

Eser: Antony Gromley “Quantum Void”

Hamiş. Yılın ilk gününden itibaren adım kelimesini, farklı anlam, atasözleri ve deyimleri de içerecek şekilde hayatıma "yılın kelimesi" olarak katmaya çalışıyorum. Yılın ilk 15 gününün raporunu verirsem; bazı konularda daha girişken, çok fazla düşünmeden adım atmaya hazır, bazı konularda ise benim adım Hıdır, elimden gelen budur!cu olmaya başladım ufak ufak. Bu bana iyi gelecek, hissediyorum..

Hamiş 2. Yılın kelimesi fikri aslında 1971'de Almanya'da Almanca'yı daha da geliştirmek ve çağa uydurmak için başlatılmış bir projeden geliyor. 1990'dan bu yana Amerika , 2004 Oxford, 2006 Avustralya ve tabii her zamanki gibi en geç 2015'te Cambridge'de de sözlükler benzer çalışmalar yapmışlar. TDK'da şimdilik bu konuda bir adım yok.