2 Ocak 2023 Pazartesi

Pasta yapıp gelsen..

Doktorluktan vazgeçip yazar olan komşum C., sabah 7.18'de mutfak penceremi tıklattı, beni camda görmüş, bir koşu gelmiş, fakat erken saatte kapı çalmak istememiş. Elinde kocaman bir tepsi, içinde Philadelphia pastası. Kendi yapmış. Komşum 60 yaşlarında bir erkek, ona göre eseri bir defa daha değerlendir derim. Mandalinaları soymadaki incelik vs. ben şahsen uğraşmam. İnce ve düşünceli insanlar bunlar....

Bursa'da büyüdüm ama huyum Bursalılara benzemez, gelen pastayı böreği alıp bir kenara koyup ikram etmemezlik etmem (değiştirin şu huyunuzu ey Bursalılar, biz o kekleri pastaları biraz da ikram edin diye kendi zevkimize göre seçiyoruz heralde!) dedim ki "Hadi bu akşam bize gelin, pizza söyleriz, sonra da bu pastayı birlikte yeriz. Birlikte yersek tadı çıkar.."

Ağlamaklı oldu yahu...... 

Bu ince ve düşünceli insanlara ne yapıyorsun ey hayat?

Ezcümle. Pasta yapıp getirirsen bir gün diyorum, çeker kolundan, mutlaka sana da yediririm :) Bu işler bizde böyledir.. Birlikte yenmedikten sonra, pastayı neylesin bu gönül....