1 Ocak 2023 Pazar

Oku!

Yılın ilk sabahı İstanbul’da Bir Yabancı’ya başlayıp, iki saat içinde bitirdim. İncecik bir okumaydı ve Bursa'dan sevgili S. hediye etmişti: "Halide Edip'in bu kayıp kitabı yeni bulundu ve bu ay basıldı!" diyerek, heyecanını gizleyemeden.. 

Eleştirmenlerin "artık kurumuş bir madenden son çıkanlar arasında değersiz bir eser" diye oldukça kötüledikleri bu H.E.A. kitabı, benim dili nedeniyle hoşuma gitti. 1960'ların Türkçesi hiç değiştirilmeden basılan bu kitapta sık sık sözlüğe bakmama neden olan bir çok kelimenin önüme çıkması, beni çok keyiflendirdi.. H.E.A.'ın küskün göçünden hemen önce yazdığı, eleştirmene göre "en parlak zihinlerin ve kalemlerin bile zamanın törpülemesine dayanamadığını göstermekten ileriye gidemeyen" bu gazete tefrikası kısa roman, bence de fazla hızlı, çalakalem yazılmış fakat H.E.A.'ın yaşlılık dönemi yazınını ve değişen dünyadaki kişisel "yabancılığını" da tanımak isterseniz, okuyabileceğiniz kısacık bir kitap.

Ufak bir de alıntı: "İstanbul hiçbir ırka bağlı olmayan, şahsı kendisine mahsus bir ülkedir. Oraya gelip de İstanbullulaşmamış hiçbir fert, hatta hiçbir millet yoktur." .. "İstanbul bir insan kokteylidir."

Hamiş. Sağ alta bir 2023 okumaları listesi ekledim. Hayatımda ilk defa okuduğumun çetelesini tutacağım! Hedefim rakamlar ya da daha çok okumak değil.. Sadece okumaya devam etmek.

Bir de Goodreads sitesinde kendime profil oluşturdum: Burada.