1 Ekim 2022 Cumartesi

Kadın olmak diyorum, huuu, kime diyorum?

Türkiye'de tacize uğramamış kadın yoktur, dedi dinlediğim podcastin sivri dilli kadın komedyen konuğu. Türkiye'de tacize uğramamış çocuk ve erkek de olmayabilir diye düşündüm ben de.. Çünkü tacize uğramak bir nevi normalleştirildi yıllardır. Otobüste azıcık ellendiysen ne olmuş, öldürülmedin ya sonuçta.. Büyütme sen de canım. Herkes ellenir, herkes eller, eller eller.. Gözler gözler gözler.. falan. Hem ders olsun bu sana, bir dahakine sen de erkek arkadaşlarının önüne ya da arasına geçersin, korur onlar otobüs sapıklarına karşı seni yavrucuğum. Erkek arkadaşların olayı nedir zaten, kendi kız arkadaşlarını korumak. Haydi sil gözünün yaşını, bir çay koy da içelim..


Bu durumun normal olmadığını ben iki sene önce fark ettim diyeyim de gül. Almanya'da büyürken ya da büyüdükten sonra, kimse tacize uğramıyormuş sevgili dostlar! Bir "kız kıza çıktık" gecesinde 40 yaşımda öğrendim ben bunu.. Ayol otobüste ellenmiyormuş kimse diyorum! Daha büyüklerini zaten ağzıma alamadım da... Otobüs metaforuna çakılı kaldık işte. Ben şok, bunu bana fark ettirenler de şok geçirmeme ayrı şok, geçirdik.. 

Böyle şeyleri yaşamadan büyüyen kız çocukları varmış bir yerlerde.. Bunu normalleştirmek zorunda kalmadan kadınlığa adım atanlar varmış. Cinslerinden ve cinselliklerinden utanmayan, sürekli başına - üstelik genelde de en yakınındaki - erkeklerden bir felaket geleceği endişesiyle yaşamayan, kendilerini sakınıp kollamadan, sürekli bir yerden bir yamuk gelecek diye beklemeden rahatça hayatlarını sürdüren kadınlar varmış.. Ki bu satırları yazan kadın da en fazla işte otobüste bir defa ellendi (dersini aldı, erkek arkadaşlarının ortasına geçti bir dahaki sefere) daha büyük bir felaket yaşamadığı halde yani şok içinde.. Gerisini sen düşün..

Böyle Türkiye'de tacize uğramamış kadın yoktur demekle konuyu normalleştirmek dışında bir sonuç elde edilmiyor diyorum. Aksine, Türkiye'de taciz ciddi bir sorundur ve bunun aşılması için politikacılar, eğitimciler, medya, hepsi birlikte çalışmalıdır diyorum. Bıt bıt ötmek yerine diyorum, proje diyorum? Kızım sadece sana demiyorum, oğlum sana da diyorum, damat sen de anla.