25 Ocak 2024 Perşembe

Kapı ve mınekiş

Kiremithanem'de görünce merak etmiştim. Dün eşimle izledik. Bu kültüre çok yabancı, anlar mı ki diye düşündüm ama ikimizin de hoşuna gitti. 

Mardin'den Berlin'e göçen Süryani bir aile. Filmde kullanılan sarının kırk tonundaki renkler çok güzeldi; Mardin'in ışığını ve mimarisini zaten çok severim, çok da özlemişim. Bizim Alman büyülendi tabii. Mutlaka gidelim diye tutturdu.

Bir sonbaharda belki...

Mojo listemde "bir ülke filmi izlerken, o ülkenin mutfağından bir şeyler ye" maddesi de var. Filmden önce, bölge yemeklerinden mınekiş yani zahterli pide ile tabule ısmarladık eve. Mınekiş muhteşemdi:

Tabule ise iyi değildi ama evde de çok kolay yapılabilir bir dahaki sefere. Fotoğraf ve tarif Arda'nın Mutfağı'ndan. Tabak da tabakmış, değil mi sence de? ;)



ve yanına da elbette nane çayı <3

Bu "film ve ülke mutfağı" işini 3 sene önce de yapıyordum ben! Araya hayat girince unutuyorum zevk aldığım şeyleri. Mojo listem sayesinde yeniden başlamak gerçekten çok iyi geldi.. Doğrusu bu ya; bu liste bana çok iyi geldi! :)