9 Ocak 2024 Salı

Kek kokusu

Yoğurmanın sağaltıcı etkisi diye bir şey olsa gerek..  

Hamarat bir kadın değilim ama ara sıra kek kokusu duymak istiyorum evde.. Tüm küçük burjuvacıklar gibi ben de, evde yemek kokusundan - hele insanın giysilerine sinmiş olanından - tiksinirken, kek kokusundan acaip keyif alıyorum. Kek demek çünkü, evde mutlu bir dişinin varlığı demek. Sen eve geldiğinde seni özlemiş olan bir dişil gücün, kuşatan, sağaltan, yatıştıran etkisi demek. Sıradan bir günde, aklına esti diye kek yapacak kadar hayatı seven birinin, seni de sevmesi olasılığına karşı duyduğun umut demek.. Anne demedim, annesiz olabilirsin, acıtabilirim istemeden.. Kadın da demedim çünkü bazı erkeklerin içlerindeki dişil gücü dışa vurmaktan çekinmemeleri, hemcinslerinin ve toplumun baskısına aldırmamaları ne güzeldir.. Dişil gücün; o, yaratan, koruyan, seven, büyüten, onaran enerjisinden bahsediyorum.. Kadın, erkek ya da diğer; fark etmez.



Köstebek pastanın tarifi burada. Küçük çocuklarla birlikte yapmaya uygun (ve doğrusu tek başına yapmaktan daha eğlenceli). Yoğun kakaolu, kararmaya yüz tutmuş muzları da değerlendirebileceğin, kreması pek ağır olmayacak bir kek yapmak ve missss gibi kokutmak istersen evi; durma derim. 

Hamiş. vişnelisi hafif bir ekşimsilik dengesini de sağladığından, daha da güzel oluyor.