6 Ocak 2024 Cumartesi

Orijinal Ferdi Tayfur üzerine..

Arabeskçi Ferdi Tayfur'un bir de orijinali vardır, bilir misin? Yani arabeskçinin babasının, oğluna ismini verecek kadar hayranı olduğu, bir orijinal Ferdi Tayfur daha vardır. Ben Mine Söğüt'ün yazdığı Adalet Cimcoz Biyografisi sayesinde tanıdım bu öz hakiki 1. Ferdi Tayfur'u. 

Bilmiyordum ikincisinden 180 derece farklı bir orjinal Ferdi Tayfur olduğunu..

Alman bir anne ve Türk asker bir babadan olma, Adalet Cimcoz'un ağabeyi, son derece iyi eğitim almış, birçok lisan bilen, entelektüel, sinema yönetmeni ve seslendirme sanatçısı, sonradan uyuşturucu nedeniyle kendini tüketen ve bir ruh hastanesinde vefat eden orijinal Ferdi Tayfur'u, Mine Söğüt "Fotoğraflarda Adalet Cimcoz'un yanında gördüğüm ama üzerinde farklı bir ışık olan, çok yakışıklı bir genç adam" diye tanıtınca ;) merak edip araştırdım. 

Aynı sevgili Mine Söğüt, kitabında Adalet Cimcoz için birkaç defa "çok güzel bir kadın değildi.." demiş bir araştırmacı yazarımız, ki kendisine de "çok güzel bir kadın değildir.." diyenler oluyor; fakat tuhaf olan, ben Adalet'i de Mine'yi de güzel buluyorum :) Çünkü birbirine benzeyen, kaşı yapılı, burnu çekili, dudağı dolgulu milyonlara benzemiyorlar - neyse bu ayrı bir konu ve ben "güzel uzmanı" değilim. 

Beni düşündüren şu oldu. Arabeskçi Tayfur'un babası meyhane önünde bıçaklanarak öldürülmeseydi ve küçük Ferdi bu nedenle ilkokulu bırakıp duvar ustalığı üzerinden arabesk krallığına oynamamış da eğitim almış, sıradan bir vatandaş olabilseydi, biz hâlâ bugün Ferdi Tayfur dendiğinde Lorel ile Hardy'yi seslendiren, Türk sinemasına Hulusi Kentmen'i kazandıran entelektüel ve yakışıklı birini mi düşünecektik... 

O vakit; hay bin kunduz!