29 Ocak 2024 Pazartesi

Rakı sofrası

Alkolle çok aram yok, rakı hayatımda 1 defa içtim, balık yemeyi de geçen sene bıraktım ama bugün şöyle bir masa özlemi içindeyim nedense;

"Mezeler, içkiler, ara sıcaklar, balıklar, ülkenin geleceğine dair endişeler...." :)) Mahir Ünsal Eriş, Gaip.

Meze dünyanın en güzel beslenme şekli değil mi ama?! Sanırım ben hayatımı ölene dek aynı vejeteryan meze ve meyve tabaklarıyla geçirebilirim... Usanmam. 

Ama sanırım mezede ve meyvede sevdiğim şey, ufak ufak lokmalarla yenmesi, yavaş yenmesi, sohbet ede ede yenmesi, yani kısacası "sosyal" yenmesi.... Sanırım yemek benim için öncelikli olarak sosyal, sonra bedensel bir ihtiyaç... Tuhaf.

Bu sofradan benim en çok sevdiklerim / hani yapıp da davet etmek istersen ;))

Ispanak borani (sırrı: azıcık kişniş)

Kerevizli ege ezme (sırrı: azıcık yeşil elma ve limon)

Pancar ezme (sırrı: dereotu ve toz ceviz içi)

Haydari (sırrı: nanenin yanına azıcık da fesleğen)