2 Ocak 2022 Pazar

Koku

L., bu sabah uyanır uyanmaz yanıma geldi. Hemen yorganın içine girip bana iyice sokuldu. Buz gibi ayaklarını bacaklarıma doğru uzattı, küçük ellerinin avuç içlerini iki yanağıma birden sardı ve burnunu bana iyice yaklaştırdı.

Daha gün ağarmamıştı. 

Bana, "çok güzel kokuyorsun....." dedi.

Bir süre önce okuduğum bir paragraf geldi aklıma:

"Of the five senses, smell has the closest thing to the full power of the past. Smell really is transporting. Seeing, hearing, touching, tasting are just not as powerful as smelling if you want your whole being to go back for a second to something." / "I realized I have a smell museum so certain smells wouldn't get lost forever". - Andy Warhol. Philosophy.

Günün birinde, ben çoktan gitmiş bile olsam, bir yerden burnuna elma yaprağı, İtalyan mandalinası ve Japon Osmanthis, Frezya, Manolya ve Boronya çiçeklerinin kokusu, misk amber ile süsen çiçeğinin yapraklarının kokusu çalınırsa..... beni hatırlayacak. 

Eminim.